Dlaczego warto biegać?

Większość z nas pamięta sytuacje, kiedy zajadaliśmy się czymś pysznym i niezwykle kalorycznym, by później rozbrajająco przyznać, że „jutro pobiegam”. Zazwyczaj jednak mało kto dotrzymywał tej obietnicy, bo po prostu nie chciało się nam zmieniać swoich nawyków przez urozmaicenie dnia tą męczącą aktywnością. Kiepska kondycja i kolki dodatkowo zniechęcają nas przed podjęciem się biegania. Choć czasem trudno nam przezwyciężyć lenistwo, warto zastanowić się, czy faktycznie poranne lub wieczorne bieganie nie jest tym, czego nam brakuje – lista korzyści z tej aktywności może pokazać nam rozwiązania naszych codziennych problemów.

Końskie zdrowie

Warto zacząć od korzyści zdrowotnych, jakie przyniesie nam bieganie. Ma ono bowiem zbawienny wpływ na cały organizm: zwiększa jego wydolność, obniża tętno i ciśnienie, pozwala nam spalić zbędny tłuszcz i wymodelować sylwetkę. Dzięki regularnemu bieganiu jesteśmy w formie, co zdecydowanie ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. Poza tym, przynosi ono szybsze efekty niż inne rodzaje aktywności: z każdym kolejnym joggingiem możemy biec szybciej i dłużej bez początkowego zmęczenia i zadyszki. Każda niecierpliwa osoba powinna skorzystać z takiej formy sportu – choć początki bywają trudne, uczymy się pokory i jednocześnie chcemy więcej, bo bieganie uzależnia!

Eksplozja radości

Aktywny biegacz funduje sobie coś w rodzaju darmowej terapii antydepresyjnej. Bieganie pozwala poprawić samopoczucie – a wszystko za sprawą substancji, jakie zaczyna wytwarzać nasz utrzymany w euforii mózg. Towarzyszy nam poczucie radości – uwalniają się bowiem hormony szczęścia i dopamina, a dodatkowo my pokonujemy własne słabości. To działa na nas motywująco i wzmaga poczucie, że możemy wszystko.

Czas na przemyślenia

Bieganie w ciszy lub w rytmie ulubionej muzyki jest czasem tylko dla nas – chyba że potrzebujemy motywującego towarzysza, ale ze względu na równy oddech lepiej nam będzie biegać w ciszy. Niezależnie od obecności drugiej osoby lub jej braku jest to dobry moment na przemyślenia, wewnętrzny dialog lub po prostu wyłączenie się z otaczającego nas świata, do którego wrócimy po zakończeniu biegania i prysznicu. Jeśli zatem masz poczucie, że obowiązki są dla ciebie przytłaczające, a brak czasu zaczyna ci doskwierać, potrzebujesz impulsu. Dzięki wybraniu tej aktywności fizycznej nie tylko znajdziesz chwilę na odprężenie, ale również lepiej zorganizujesz swój dotychczas chaotyczny grafik.

Duża swoboda

Na koniec nie sposób nie wspomnieć o swobodzie towarzyszącej bieganiu – chodzi bowiem nie tylko o wspomniane już odstresowanie się i polepszone samopoczucie, ale samą dostępność tej aktywności! Biegać możemy dosłownie wszędzie, co nic nas nie kosztuje, a przynosi naprawdę wiele. Jedyne, w co powinniśmy zainwestować, to lekkie spodnie dresowe, oddychającą koszulkę oraz „porządne buty z systemami amortyzującymi, które nie tylko zapobiegają wstrząsom, ale również wpływają na nasz bieg” (cyt. http://www.butydobiegania.pl/). Z takim wyposażeniem możemy mieć pewność, że nasze kolejne treningi przyniosą postępy, a sam bieg będzie przyjemny i bezpieczny.