Od 1 marca PKS Polonus organizujący komunikację na obszarze bazy Nowy Dwór Mazowiecki, wprowadza nowy rozkład jazdy. Zawieszeniu ulegną kursy nierentowne oraz skrócone zostaną trasy do miejscowości Zakroczym.
Pętla w Zakroczymiu
Kursy z Czerwińska, Smoszewa i Kroczewa do Warszawy Centralnej/Zachodniej zostają skrócone i będą wykonywane na trasie Zakroczym – Warszawa Centralna. Przewoźnik zawiesza wszystkie kursy relacji Nowy Dwór Mazowiecki – Błędowo. Na tej trasie kursuje lokalna komunikacja gminy Pomiechówek.
Weekendowe zawieszenia
Zawieszony zostanie kurs relacji Zakroczym (14:50) – Warszawa Gdańska (16:30) – Zakroczym, kursujący w dni nauki szkolnej. W sobotę i niedzielę zawieszeniu ulegnie kurs relacji Zakroczym (5:30) – Warszawa Gdańska. W sobotę zostaje zawieszony również kurs Zakroczym (19:00) – Warszawa Gdańska. W niedzielę kurs Nowiny (8:10) – Warszawa Gdańska oraz powrót (12:50) nie będzie wykonywany.
Powodem zawieszenia kursów jest niska frekwencja, nie przekładająca się na zyski pozwalające utrzymać rentowność danych kursów.
Będzie nowa linia do Warszawy
Mieszkańcy Modlina Twierdzy i Nowego Dworu Mazowieckiego czekają na uruchomienie nowej linii 9 obsługiwanej przez firmę Translud. Nowa trasa Modlin Twierdza – Jabłonna – Warszawa Metro Młociny miała ruszyć 15 lutego, ale z przyczyn niezależnych od przewoźnika jej start odłożono na przyszłość.
9 stycznia również firma Translud zawiesiła część kursów uzasadniając to niską frekwencją wśród pasażerów.
Niebawem mieszkańcy Zakroczymia nie będą mogli dalej się wydostać niż poza granice miasta.
Bardzo istotna kwestia, ale poza obszarem zainteresowania władz gminy. Uważam, że powinno się na poziomie powiatu rozpocząć debatę jak wyjść z tej trudnej sytuacji. Skomunikowanie gminy to oprócz Zakroczymia kilkanaście wsi. Szkoła średnia, praca – dojazd powoli staje się niemożliwy.
Z drugiej strony owada mamy, jabłka dają, wypasiona szkoła oferująca moc atrakcji całym rokiem – co chcieć więcej i gdzie się wybierać dalej.
Proponuję włodarzom zająć się tym problemem, zanim zniknie ostatni autobus relacji Zakroczym – Warszawa.
Proponuję aby władze zakroczymia wzięły przykład z gminy Serock i stworzyły komunikację która by jeździła na trasie Zakroczym – NDM PKP i Zakroczym – Smoszewo Zakroczym-Wojszczyce skomunikować te trzy linie i wszyscy będą zadowoleni .
’
Tylko skąd pieniądze na to?
Pieniądze są w kasie gminy tylko nasz nowy burmistrz dość szybko nauczył się ze ich niema. To może zamiast komunikacji można wyznaczyć miejsce postoju taksówek ?
Pieniądze skąd? A skąd pieniądze na to ma Pomiechówek, Serock, Wieliszew, Mława i mnóstwo innych miast i miasteczek? Może po prostu tam władza chce zrobić coś dla ludzi a po drugie wie, że dobra komunikacja to inwestycja, która się zwraca 🙂
Z pewnością nie jest to zadanie ani tanie ani proste. Problemy stwarzają okazje do szukania rozwiązania, więc należy szukać rozwiązania i zauważyć problem.
Pieniądze z naszego budżetu, z naszych gminnych, wspólnych pieniędzy.
Część PKS i Translud-ów zajeżdża na pętle w Mtw i to koniec podróży dla mieszkańców gm. Zakroczym, którzy nie mają się w co przesiąść. Widać to dobrze wieczorami, kiedy na przystanku przy parkingu w Mtw czekają samochody , do których się przesiadamy. Ale nie wszyscy mamy samochód i nie wszyscy mieszkamy w mieście, część dojeżdża (chciałaby dojechać) dalej..
Wystarczyłoby żeby zmienić rozkłady transulda i polonusa tak żeby nie jechały dwa na raz tylko co 20 min pojedynczo ale lepiej jest kasować Kursy przez nierentownosc