Budowa S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem

Na całym blisko 35-kilometrowym odcinku tej trasy, podzielonym na trzy zadania realizacyjne, trwają już prace budowlane. Prowadzone są przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem jest przebudowywany most na Wiśle i okolice Kazunia, gdzie obowiązuje zmienny układ pasów 2+1. Takie rozwiązanie pozwala utrzymać większą przepustowość na mocniej obciążonym ruchem kierunku.

Rozbiórki obiektów, roboty ziemne, mostowe
Na odcinku Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski, na który niedawno uzyskaliśmy decyzję o Zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej i przekazaliśmy plac budowy, wykonawca rozpoczął roboty rozbiórkowe mostu w Szczytnie. Na węźle Płońsk Południe rozbiera nawierzchnię, usuwa bariery i ekrany akustyczne. Prowadzi także wycinkę drzew. Na sąsiednim odcinku Załuski – Modlin trwają roboty ziemne (wykopy, nasypy) i odhumusowanie. W zakresie robót mostowych wykonywane jest deskowanie, zbrojenie i betonowanie podpór oraz skrzydeł. Na odcinku najbliższym Warszawy, pomiędzy Modlinem a Czosnowem, budowane są warstwy konstrukcyjne drogi. Rozbierane są istniejące obiekty mostowe, by w ich miejsce powstały nowe. Przebudowywane są kolizje z istniejącą siecią elektro-energetyczną.

Przypomnijmy, że w miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Trzy kontrakty
Odcinek S7 Płońsk – Czosnów został podzielony na trzy zadania realizacyjne. Stąd wynikiem przeprowadzonych postępowań przetargowych jest zawarcie umów z trzema wykonawcami.

S7 Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski, długość 12,9 km
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska. Umowa o wartości 692,5 mln zł została zawarta we wrześniu 2020 r. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2025 r.

S7 Załuski – Modlin, długość 12 km
Odcinek buduje Mostostal Warszawa. Umowa o wartości 635 056 154,84 zł została zawarta w lipcu 2020 r. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest z wiosną 2025 r.

S7 Modlin – Czosnów, długość 9,7 km
Wykonawcą jest firma Budimex. Umowa o wartości ok. 598,8 mln zł została zawarta w maju 2020 r. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest z końcem 2023 r.

Obecnie terminy umowne nie uległy zmianie, czyli nie zostały podpisane aneksy. W procedowaniu są roszczenia wykonawców. Oczekują oni wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych (np. z powodu długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID). Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót. Warunki kontraktu przewidują kary za przekroczenie terminu umownego, gdy są zasadne zostają naliczone i wyegzekwowane od wykonawcy.

S7 na północ od Warszawy
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r. Niedawno otworzyliśmy oferty w przetargu na realizację 9 km drogi pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin – Warszawa (13 km). Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Postępowanie planujemy ogłosić jeszcze w I połowie br.

S7 Warszawa – Kraków i dalej na południe
Systematycznie skracamy czas podroży pomiędzy dawną i obecną stolicą Polski. Łączymy zbudowane wcześniej odcinki dróg ekspresowych w długi ciąg i realizujemy kolejne. Wraz z oddaniem przed majówką odcinka Lesznowola – Tarczyn, kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Jeszcze w tym roku udostępnimy blisko 19 km od granicznego Moczydła do Miechowa. W realizacji są kolejne dwa odcinki, Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4. W ekspresowym tempie całą blisko 293-kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa przejedziemy przed końcem 2024 r.

W drodze na południe od Krakowa mamy już ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. Jesteśmy w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla ok. 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłacz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.