Na podstawie nowego regulaminu możliwe będą zwroty produktów zakupionych w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków), a dodatkowo wydłużona zostanie możliwość dokonania zwrotu z 14 do 30 dni.
W odpowiedzi na sygnały otrzymywane przez klientów rozszerzony został zakres sytuacji, w których zwrot produktów pełnowartościowych będzie możliwy, z zachowaniem dotychczasowych kategorii produktów podlegających zwrotom. Na podstawie nowego regulaminu możliwe będą zwroty produktów zakupionych w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków), a dodatkowo wydłużamy możliwość dokonania zwrotu z 14 do 30 dni. Środki za zwrot produktu pełnowartościowego przekazywane będą wyłącznie w formie vouchera płatniczego.
Termin wykorzystania vouchera płatniczego wynosi 120 dni, począwszy od dnia następnego po dniu, w którym voucher został wydany. Voucher może zostać wykorzystany jedynie na kasie z obsługą. W celu dokonania płatności z jego wykorzystaniem należy okazać go kasjerowi, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy. Voucher może być wykorzystany tylko jednorazowo, w dowolnym sklepie sieci Biedronka. Klient nie musi przy tym posiadać karty Moja Biedronka.
W przypadku zwrotu towaru klient musi posiadać oryginał paragonu. Podobny wymóg figurował w poprzednim regulaminie. Nie dotyczy to reklamacji, przy których oryginał paragonu nie jest i nie był przez nas wymagany. Towar będzie mógł być zwrócony w sklepie, w którym został zakupiony. Konieczność zwrotu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty.
Nowy regulamin nie wprowadza jakichkolwiek zmian w zakresie reklamacji. Chcielibyśmy podkreślić, że reklamacja a zwrot towaru pełnowartościowego to dwie różne rzeczy. Z reklamacją mamy do czynienia na przykład w sytuacji wady jakościowej produktu. Zwrot towaru pełnowartościowego to sytuacja, w której klient chce po prostu zrezygnować z dokonanego zakupu.tu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty.
Magdalena Koralewska
Rzecznik Klienta sieci Biedronka