Od 2 września wydłużono godziny pracy Urzędu Miejskiego w Łomiankach. W każdy poniedziałek urząd będzie czynny od godz. 8 aż do 19.
Jest to program pilotażowy i potrwa dwa miesiące: wrzesień i październik. Jeżeli zainteresowanie mieszkańców i mieszkanek gminy będzie duże, wówczas wydłużone godziny pracy zostaną utrzymane. Nowe zasady nie dotyczą filii Wydziału Komunikacji i Transportu, którego zasady funkcjonowania oraz liczbę oddelegowanych pracowników do obsługi gminy Łomianki określa Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
Wydłużone zostało także funkcjonowanie punktu paszportowego w Urzędzie Miejskim w Łomiankach – z dwóch do pięciu dni w tygodniu. Dodatkowo w wakacje odbyły się trzy soboty paszportowe, podczas których mieszkańcy mogli składać wnioski o wydanie dokumentu oraz odebrać gotowy paszport. Planowane jest także uruchomienie telefonu interwencyjnego, pod którym mieszkańcy będą mogli zgłaszać wszelkie uwagi czy awarie.