Z OSTATNIEJ CHWILI
  • ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***                ***

Lekcja muzealna w Zamku Królewskim

12 grudnia, 2013 roku uczniowie klasy II a LO w Modlinie Twierdzy wraz z nauczycielami, p. Ewą Szmytkowską i p. Emilią Napiórkowską uczestniczyli w lekcji muzealnej na temat odbudowy Zamku Królewskiego – „ Jak Feniks z popiołów”.

Wszystkich zaskoczył fakt, że 40 lat temu w miejscu, gdzie dziś wznosi się wspaniała budowla, był tylko pusty plac. Podczas zajęć uczniowie oglądali oryginalne fundamenty pozostałe po dawnym zamku. Przewodnik w niezwykle ciekawy sposób pokazywał licealistom, jak odróżnić prawdziwe elementy architektoniczne budowli od falsyfikatów. Uczniowie wskazywali znaczenie różnych źródeł materialnych, przyczyniających się do poznania przeszłości. Przypomnieli sobie znaczenie pojęć: rekonstrukcja, renowacja, konserwacja, zabezpieczenie w formie trwałej ruiny. Poznali też elementy pracy archeologa, historyka, konserwatora zabytków. Lekcja muzealna miała charakter forum, podczas którego licealiści uczyli się występować publicznie i zdobywali wiedzę nie tylko na temat odbudowy Zamku Królewskiego. Poznali także kontekst polityczny, historyczny oraz społeczny czasów zniszczenia i czasów rekonstrukcji, na co wskazuje tytuł „Jak Feniks z popiołów…”.

autor: Artur Kielar

Dodaj komentarz

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłacz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.