Ryanair, największa europejska linia lotnicza, ogłosiła zmniejszenie rozkładu lotów na zimę 2023/2024 w Warszawie Modlin o 20%, anulując 10 tras i zmniejszając częstotliwości na kolejnych 13 trasach, co stanowi zagrożenie dla 200 miejsc pracy. Tej ogromnej straty w ruchu i połączeniach do/z Modlina i szerszego regionu Mazowsza można było uniknąć, gdyby zarząd lotniska Warszawa-Modlin (który przez 2 lata unikał porozumienia) zawarł długoterminową umowę rozwojową ze swoim największym klientem, Ryanairem.
Pomimo przedstawienia przez Ryanair kilku propozycji rozwoju, które podwoiłyby ruch pasażerski w Modlinie i zapewniłyby transformacyjny wzrost dla Modlina i szerszego regionu Mazowsza, kierownictwo Modlina w niewytłumaczalny sposób odrzuciło każdą okazję do zawarcia umowy ze szkodą dla lokalnej łączności, miejsc pracy i gospodarki – czego dowodem jest dzisiejsza redukcja połączeń do/z Modlina na zimę 2023/2024.
Ryanair ma też pozytywne informacje, dotyczące lotnisk Warszawa Chopina, Lublin oraz Łódź – wszystkie porty otrzymały więcej tras i lotów na zimę 2023/2024 – w tym nową trasę z Lotniska Chopina do Manchesteru.
Chociaż wiadomości związane z lotniskiem Warszawa-Modlin są rozczarowujące, Ryanair pozostaje zaangażowany w zwiększanie łączności i dostępu do tanich podróży dla polskich konsumentów. Pomimo zmniejszonego o 20% rozkładu lotów w Modlinie, Ryanair będzie nadal obsługiwać ponad 290 lotów tygodniowo do/z Modlina, oferując pasażerom bezkonkurencyjny wybór w najniższych cenach podczas rezerwacji zasłużonych ferii zimowych 23/24, podróży do/z Europy do pracy lub odwiedzin przyjaciół i krewnych.
Dyrektor generalny Ryanair, Eddie Wilson, powiedział:
“Rozumiemy frustrację pasażerów w Modlinie, którzy niesprawiedliwie ucierpią z powodu ogromnej utraty dostępu do tanich lotów i miejsc docelowych z powodu niezdolności zespołu zarządzającego lotniskiem Modlin do zawarcia długoterminowej umowy o współpracę. Nie możemy zrozumieć, dlaczego zarząd Modlina nie chciał zawrzeć umowy ze swoim największym klientem, która podwoiłaby ruch pasażerski.
Dzisiaj niestety jesteśmy zmuszeni do usunięcia 20% naszych lotów z Modlina tej zimy. Przedłużająca się bezczynność Modlina spowodowała utratę 300 tys. miejsc i anulowanie dziesięciu tras, w tym do Belfastu, Bristolu, Kolonii, Kowna, Manchesteru, Pizy i innych, a także zmniejszenie częstotliwości na 13 innych trasach, w tym na siedmiu kluczowych trasach miejskich do Londynu, Sztokholmu, Dublina, Wiednia, Mediolanu, Paryża i Brukseli.
Są jednak pozytywne wiadomości dla lotnisk Chopina, Lublina i Łodzi, które otrzymały więcej tras i lotów tej zimy, w tym nową trasę z Chopina do Manchesteru. Zapowiedzi te potwierdzają zaangażowanie Ryanaira w zwiększanie łączności i dostępu do tanich podróży dla polskich konsumentów i zapewnią 10% wzrost w Polsce tej zimy.
Mamy nadzieję, że zarząd Modlina lub jego udziałowcy przyjdą z pomocą lokalnym konsumentom, aby Ryanair mógł ponownie rozwijać się na lotnisku w Modlinie i oferować pasażerom jeszcze większy wybór i niskie ceny.”