Społeczny doradca burmistrza Nowego Dworu Mazowieckiego ds. transportu Kacper Pawelczyk, został zatrudniony w Urzędzie Miejskim na samodzielne stanowisko inspektora ds. Transportu Publicznego. Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników.
DO ARTYKUŁU WPŁYNĘŁO SPROSTOWANIE. TREŚĆ PUBLIKUJEMY NA DOLE STRONY
5 maja w Biuletynie Informacji Publicznej pojawiło się ogłoszenie o wynikach naboru na wolne samodzielne stanowisko inspektora ds. Transportu Publicznego w Urzędzie Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim. Według informacji podpisanej przez burmistrza Sebastiana Sosińskiego – w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko został wskazany do zatrudnienia Pan Kacper Pawelczyk zam. w Nowym Dworze Mazowieckim. Pan Kacper Pawelczyk spełnił wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat wykazał się wymaganą wiedzą wskazaną w ogłoszeniu o naborze i uzyskał akceptację Komisji rekrutacyjnej, która wskazała ww. do zatrudnienia.
Przed doradcą burmistrza szereg zadań w tym:
Realizacja zadań w zakresie transportu publicznego, funkcjonowania komunikacji miejskiej i infrastruktury przystankowej:
a) organizacja i koordynacja miejskiego transportu publicznego:
⎯ planowanie i nadzorowanie funkcjonowania komunikacji autobusowej na terenie miasta,
⎯ opracowywanie rozkładów jazdy i tras autobusowych, uwzględniając potrzeby mieszkańców oraz analizy ruchu,
⎯ monitorowanie jakości usług przewoźników i wdrażanie działań poprawiających standard transportu publicznego,
⎯ współpraca z operatorami transportu w zakresie realizacji przewozów, zawierania umów i kontroli ich wykonania,
⎯ prowadzenie spraw związanych z przystankami autobusowymi (lokalizacja, utrzymanie, modernizacja);
b) obsługa skarg i wniosków dotyczących transportu publicznego:
⎯ przyjmowanie, analizowanie i rozpatrywanie zgłoszeń mieszkańców dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej i międzygminnej,
⎯ współpraca z przewoźnikami i odpowiednimi organami w celu rozwiązywania problemów i wdrażania ulepszeń,
⎯ prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych dotyczących korzystania z transportu publicznego;
c) planowanie i rozwój transportu publicznego:
⎯ tworzenie strategii rozwoju komunikacji miejskiej i międzygminnej, dostosowanej do zmieniających się potrzeb mieszkańców oraz planów urbanistycznych,
⎯ analiza danych dotyczących ruchu pasażerskiego, efektywności komunikacji i jej wpływu na środowisko,
⎯ wdrażanie nowoczesnych rozwiązań transportowych, w tym systemów inteligentnego transportu (ITS),
⎯ opracowywanie wniosków o dofinansowanie projektów transportowych ze środków krajowych i unijnych;
d) transport kołowy na drogach gminnych:
⎯ opiniowanie i współpraca przy organizacji ruchu na drogach gminnych, w tym stref parkowania i ograniczeń ruchu,
⎯ monitorowanie natężenia ruchu i opracowywanie propozycji zmian organizacyjnych poprawiających bezpieczeństwo i płynność komunikacyjną,
⎯ udział w planowaniu i realizacji inwestycji drogowych w kontekście ich wpływu na transport publiczny i kołowy,
⎯ współpraca z zarządcami dróg w zakresie utrzymania infrastruktury przystankowej, drogowej i parkingowej,
⎯ współpraca przy realizacji inwestycji i utrzymania oświetlenia ulicznego na terenie miasta;
e) opiniowanie inwestycji komunikacyjnych:
⎯ udział w konsultacjach i opiniowanie projektów inwestycyjnych związanych z infrastrukturą transportową,
⎯ analiza wpływu planowanych inwestycji na układ komunikacyjny miasta i regionu,
⎯ współpraca z innymi jednostkami administracyjnymi i instytucjami w zakresie
projektowania, modernizacji i utrzymania układu drogowego oraz stref parkowania na terenie miasta;
f) współpraca międzygminna w zakresie komunikacji zbiorowej:
⎯koordynacja działań w zakresie organizacji transportu publicznego między gminami,
⎯negocjowanie i zawieranie porozumień międzygminnych w sprawie współfinansowania i organizacji transportu,
⎯wdrażanie wspólnych rozwiązań taryfowych i systemów biletowych na obszarze kilku gmin;
g) działania informacyjne i promocyjne:
⎯opracowywanie materiałów informacyjnych dla mieszkańców dotyczących zmian w komunikacji i nowych rozwiązań transportowych,
⎯prowadzenie kampanii promujących transport publiczny oraz alternatywne formy mobilności (np. carpooling, rowery miejskie),
⎯współpraca z mediami oraz prowadzenie działań edukacyjnych na temat zrównoważonego transportu;
h) współpraca z innymi instytucjami i organizacjami:
⎯koordynacja działań z innymi jednostkami samorządu, organizacjami pozarządowymi i sektorem prywatnym w zakresie rozwoju komunikacji,
⎯udział w projektach związanych z poprawą mobilności mieszkańców i dostępności transportowej;
i) monitoring i raportowanie:
⎯opracowywanie raportów i analiz dotyczących funkcjonowania transportu w mieście i okolicach,
⎯składanie sprawozdań z realizacji działań do organów samorządowych i nadzorczych,
⎯analiza trendów w mobilności miejskiej i formułowanie rekomendacji dotyczących przyszłego rozwoju komunikacji;
2. kompletowanie dokumentów i współudział w opracowywaniu planu budżetu miasta w zakresie transportu publicznego i infrastruktury przystankowej;
3. przygotowywanie materiałów przetargowych zgodnych z ustawą o zamówieniach publicznych oraz materiałów w trybie zgodnym z regulaminem udzielania zamówień poniżej 130 tyś zł niezbędnych
do utrzymania funkcjonowania transportu publicznego i utrzymania infrastruktury przystankowej;
4. planowanie, wydatkowanie i rozliczanie przyznanych środków finansowych zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych. koordynowanie spraw
dotyczących ustawiania przystanków autobusowych, jak również spraw dotyczących komunikacji miejskiej;
5. opracowywanie oraz współpraca przy opracowywaniu umów o realizację transportu publicznego na terenie miasta;
6. planowanie kontroli wykonywanych usług wynikających z umów komunikacyjnych;
7. opracowywanie procedur związanych z bezpieczeństwem i realizacją umów komunikacyjnych;
8. współpraca w zakresie działań na rzecz poprawy jakości i funkcjonalności taboru;
9. dokonywanie odbiorów, przeglądów oraz innych czynności techniczno-taborowych związanych z oceną stanu technicznego taboru oraz zaplecza operatorów;
10. realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym i aktów wykonawczych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań z zakresu:
a) wydawanie zezwoleń i wypisów z zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie miasta;
b) wydawanie opinii w przedmiocie uzgodnienia zezwoleń na wykonywanie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie drogowym.
11. wydawanie zaświadczeń na wykonywanie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego potwierdzających posiadanie przez operatora uprawnień do wykonywania publicznego transportu
zbiorowego na danej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej;
12. prowadzenie na bieżąco ewidencji realizowanych zadań i kompletowanie dokumentacji z zakresu wykonywanych obowiązków;
13. koordynacja działań zapobiegających zakłóceniom w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, w tym prac związanych między innymi z realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych pasów
drogowych dróg na terenie miasta;
14. prowadzenie spraw związanych z zakupem wiat przystankowych i wydawaniem zgody na korzystanie z przystanków autobusowych;
15. współdziałanie z instytucjami realizującymi inwestycje lub remonty ze środków miejskich lub przy udziale środków z budżetu miasta;
16. koordynacja realizacji inwestycji własnych z inwestycjami prowadzonymi przez inne podmioty gospodarcze;
17. Informowanie przełożonych o zdarzeniach, które mogą być powodem braku równowagi budżetowej.
WNIOSEK O SPROSTOWANIE INFORMACJI PRASOWEJ
Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy Prawo Prasowe (Dz. U. z 1984 r. nr 5 poz. 24 z późn. zmianami) – w związku z publikacją artykułu zamieszczonego w dniu 08.05.2025 r. na stronie internetowej „Wirtualny Nowy Dwór” oraz kanale FB „Wirtualny Nowy Dwór” pod tytułem „Społeczny doradca burmistrza na etacie w Urzędzie Miejskim” zwracam się z oczekiwaniem sprostowania nieprawdziwej oraz wprowadzającej w błąd informacji zamieszczonej w podtytule o treści „Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników”.
Przedmiotowa treść jest nieprawdziwa gdyż:
– na dzień publikacji nie znajduje się w stosunku pracy z Urzędem Miejskim – tak więc nie jest prawdą, że stałem się etatowym doradcą burmistrza,
– w związku z doradzaniem burmistrzowi nie otrzymywałem i nie otrzymuję wynagrodzenia – tak więc nie prawdą jest, że doradzam za pieniądze podatników,
– zakres obowiązków samodzielnego stanowiska ds. transportu publicznego nie ma w swoim zakresie funkcji doradczych.
Ponadto zauważam, że:
– na dzień publikacji „nie zostałem zatrudniony”, a moją obecną funkcją jest funkcja społecznego doradcy burmistrza, tak więc nawet hipotetyczne stwierdzenia, że będę „doradcą etatowym” nie mogą mieć miejsca.
W związku z powyższym oczekuję natychmiastowego sprostowania w/w informacji poprzez usunięcie z artykułu zapisów „Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników”.
Pozdrawiam Kacper Pawelczyk