Społeczny doradca burmistrza na etacie w Urzędzie Miejskim

Społeczny doradca burmistrza Nowego Dworu Mazowieckiego ds. transportu Kacper Pawelczyk, został zatrudniony w Urzędzie Miejskim na samodzielne stanowisko inspektora ds. Transportu Publicznego. Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników.

DO ARTYKUŁU WPŁYNĘŁO SPROSTOWANIE. TREŚĆ PUBLIKUJEMY NA DOLE STRONY

5 maja w Biuletynie Informacji Publicznej pojawiło się ogłoszenie o wynikach naboru na wolne samodzielne stanowisko inspektora ds. Transportu Publicznego w Urzędzie Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim. Według informacji podpisanej przez burmistrza Sebastiana Sosińskiego – w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko został wskazany do zatrudnienia Pan Kacper Pawelczyk zam. w Nowym Dworze Mazowieckim. Pan Kacper Pawelczyk spełnił wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat wykazał się wymaganą wiedzą wskazaną w ogłoszeniu o naborze i uzyskał akceptację Komisji rekrutacyjnej, która wskazała ww. do zatrudnienia.

Przed doradcą burmistrza szereg zadań w tym:
Realizacja zadań w zakresie transportu publicznego, funkcjonowania komunikacji miejskiej i infrastruktury przystankowej:
a) organizacja i koordynacja miejskiego transportu publicznego:
⎯ planowanie i nadzorowanie funkcjonowania komunikacji autobusowej na terenie miasta,
⎯ opracowywanie rozkładów jazdy i tras autobusowych, uwzględniając potrzeby mieszkańców oraz analizy ruchu,
⎯ monitorowanie jakości usług przewoźników i wdrażanie działań poprawiających standard transportu publicznego,
⎯ współpraca z operatorami transportu w zakresie realizacji przewozów, zawierania umów i kontroli ich wykonania,
⎯ prowadzenie spraw związanych z przystankami autobusowymi (lokalizacja, utrzymanie, modernizacja);

b) obsługa skarg i wniosków dotyczących transportu publicznego:
⎯ przyjmowanie, analizowanie i rozpatrywanie zgłoszeń mieszkańców dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej i międzygminnej,
⎯ współpraca z przewoźnikami i odpowiednimi organami w celu rozwiązywania problemów i wdrażania ulepszeń,
⎯ prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych dotyczących korzystania z transportu publicznego;

c) planowanie i rozwój transportu publicznego:
⎯ tworzenie strategii rozwoju komunikacji miejskiej i międzygminnej, dostosowanej do zmieniających się potrzeb mieszkańców oraz planów urbanistycznych,
⎯ analiza danych dotyczących ruchu pasażerskiego, efektywności komunikacji i jej wpływu na środowisko,
⎯ wdrażanie nowoczesnych rozwiązań transportowych, w tym systemów inteligentnego transportu (ITS),
⎯ opracowywanie wniosków o dofinansowanie projektów transportowych ze środków krajowych i unijnych;

d) transport kołowy na drogach gminnych:
⎯ opiniowanie i współpraca przy organizacji ruchu na drogach gminnych, w tym stref parkowania i ograniczeń ruchu,
⎯ monitorowanie natężenia ruchu i opracowywanie propozycji zmian organizacyjnych poprawiających bezpieczeństwo i płynność komunikacyjną,
⎯ udział w planowaniu i realizacji inwestycji drogowych w kontekście ich wpływu na transport publiczny i kołowy,
⎯ współpraca z zarządcami dróg w zakresie utrzymania infrastruktury przystankowej, drogowej i parkingowej,
⎯ współpraca przy realizacji inwestycji i utrzymania oświetlenia ulicznego na terenie miasta;

e) opiniowanie inwestycji komunikacyjnych:
⎯ udział w konsultacjach i opiniowanie projektów inwestycyjnych związanych z infrastrukturą transportową,
⎯ analiza wpływu planowanych inwestycji na układ komunikacyjny miasta i regionu,
⎯ współpraca z innymi jednostkami administracyjnymi i instytucjami w zakresie
projektowania, modernizacji i utrzymania układu drogowego oraz stref parkowania na terenie miasta;

f) współpraca międzygminna w zakresie komunikacji zbiorowej:
⎯koordynacja działań w zakresie organizacji transportu publicznego między gminami,
⎯negocjowanie i zawieranie porozumień międzygminnych w sprawie współfinansowania i organizacji transportu,
⎯wdrażanie wspólnych rozwiązań taryfowych i systemów biletowych na obszarze kilku gmin;

g) działania informacyjne i promocyjne:
⎯opracowywanie materiałów informacyjnych dla mieszkańców dotyczących zmian w komunikacji i nowych rozwiązań transportowych,
⎯prowadzenie kampanii promujących transport publiczny oraz alternatywne formy mobilności (np. carpooling, rowery miejskie),
⎯współpraca z mediami oraz prowadzenie działań edukacyjnych na temat zrównoważonego transportu;

h) współpraca z innymi instytucjami i organizacjami:
⎯koordynacja działań z innymi jednostkami samorządu, organizacjami pozarządowymi i sektorem prywatnym w zakresie rozwoju komunikacji,
⎯udział w projektach związanych z poprawą mobilności mieszkańców i dostępności transportowej;

i) monitoring i raportowanie:
⎯opracowywanie raportów i analiz dotyczących funkcjonowania transportu w mieście i okolicach,
⎯składanie sprawozdań z realizacji działań do organów samorządowych i nadzorczych,
⎯analiza trendów w mobilności miejskiej i formułowanie rekomendacji dotyczących przyszłego rozwoju komunikacji;

2. kompletowanie dokumentów i współudział w opracowywaniu planu budżetu miasta w zakresie transportu publicznego i infrastruktury przystankowej;

3. przygotowywanie materiałów przetargowych zgodnych z ustawą o zamówieniach publicznych oraz materiałów w trybie zgodnym z regulaminem udzielania zamówień poniżej 130 tyś zł niezbędnych
do utrzymania funkcjonowania transportu publicznego i utrzymania infrastruktury przystankowej;

4. planowanie, wydatkowanie i rozliczanie przyznanych środków finansowych zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych. koordynowanie spraw
dotyczących ustawiania przystanków autobusowych, jak również spraw dotyczących komunikacji miejskiej;

5. opracowywanie oraz współpraca przy opracowywaniu umów o realizację transportu publicznego na terenie miasta;

6. planowanie kontroli wykonywanych usług wynikających z umów komunikacyjnych;

7. opracowywanie procedur związanych z bezpieczeństwem i realizacją umów komunikacyjnych;

8. współpraca w zakresie działań na rzecz poprawy jakości i funkcjonalności taboru;

9. dokonywanie odbiorów, przeglądów oraz innych czynności techniczno-taborowych związanych z oceną stanu technicznego taboru oraz zaplecza operatorów;

10. realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym i aktów wykonawczych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań z zakresu:
a) wydawanie zezwoleń i wypisów z zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie miasta;
b) wydawanie opinii w przedmiocie uzgodnienia zezwoleń na wykonywanie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie drogowym.

11. wydawanie zaświadczeń na wykonywanie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego potwierdzających posiadanie przez operatora uprawnień do wykonywania publicznego transportu
zbiorowego na danej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej;

12. prowadzenie na bieżąco ewidencji realizowanych zadań i kompletowanie dokumentacji z zakresu wykonywanych obowiązków;

13. koordynacja działań zapobiegających zakłóceniom w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, w tym prac związanych między innymi z realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych pasów
drogowych dróg na terenie miasta;

14. prowadzenie spraw związanych z zakupem wiat przystankowych i wydawaniem zgody na korzystanie z przystanków autobusowych;

15. współdziałanie z instytucjami realizującymi inwestycje lub remonty ze środków miejskich lub przy udziale środków z budżetu miasta;

16. koordynacja realizacji inwestycji własnych z inwestycjami prowadzonymi przez inne podmioty gospodarcze;

17. Informowanie przełożonych o zdarzeniach, które mogą być powodem braku równowagi budżetowej.

WNIOSEK O SPROSTOWANIE INFORMACJI PRASOWEJ

Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy Prawo Prasowe (Dz. U. z 1984 r. nr 5 poz. 24 z późn. zmianami) – w związku z publikacją artykułu zamieszczonego w dniu 08.05.2025 r. na stronie internetowej „Wirtualny Nowy Dwór” oraz kanale FB „Wirtualny Nowy Dwór” pod tytułem „Społeczny doradca burmistrza na etacie w Urzędzie Miejskim” zwracam się z oczekiwaniem sprostowania nieprawdziwej oraz wprowadzającej w błąd informacji zamieszczonej w podtytule o treści „Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników”.

Przedmiotowa treść jest nieprawdziwa gdyż:
– na dzień publikacji nie znajduje się w stosunku pracy z Urzędem Miejskim – tak więc nie jest prawdą, że stałem się etatowym doradcą burmistrza,
– w związku z doradzaniem burmistrzowi nie otrzymywałem i nie otrzymuję wynagrodzenia – tak więc nie prawdą jest, że doradzam za pieniądze podatników,
– zakres obowiązków samodzielnego stanowiska ds. transportu publicznego nie ma w swoim zakresie funkcji doradczych.

Ponadto zauważam, że:
– na dzień publikacji „nie zostałem zatrudniony”, a moją obecną funkcją jest funkcja społecznego doradcy burmistrza, tak więc nawet hipotetyczne stwierdzenia, że będę „doradcą etatowym” nie mogą mieć miejsca.

W związku z powyższym oczekuję natychmiastowego sprostowania w/w informacji poprzez usunięcie z artykułu zapisów „Tym samym społeczny doradca stał się etatowym doradcą burmistrza, za pieniądze podatników”.

Pozdrawiam Kacper Pawelczyk

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłacz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.