Po skardze mieszkańca Nowego Dworu Mazowieckiego na przepełnione składy pociągów lotniskowych relacji Modlin – Warszawa Lotnisko Chopina, sprawą zajął się Urząd Transportu Kolejowego.
W skutek interwencji oraz po skargach pasażerów bezpośrednio do spółki Koleje Mazowieckie oraz Urzędu Transportu Kolejowego, przewoźnik postanowił o wydłużeniu z jednego do dwóch składów, pociągi obsługujące trasę w kursach wskazanych przez skarżącego i nie tylko.
Wydłużone składy kursują o godzinie:
– 6:50 Warszawa Lotnisko Chopina – Modlin
– 11:50 Warszawa Lotnisko Chopina – Modlin
– 14:50 Warszawa Lotnisko Chopina – Modlin
– 17:49 Warszawa Lotnisko Chopina – Modlin
– 8:22 Modlin – Warszawa Lotnisko Chopina
– 11:20 Modlin – Warszawa Lotnisko Chopina
Nowa organizacja zestawienia składów pociągów obowiązuje od poniedziałku 15 lutego 2016 roku.
Szkoda że rozklad jazdy nadal nie jest poprawiony. Dlaczego pociąg lotniskowy i nasielski prawie równocześnie wieżdzaja na stację, a póżniej jest godzinna przerwa? Czy naprawdę nie można przez tyle lat poprawić rozkładu, aby pociągi przyjeżdzały systematycznie co poł godziny? Rozumiem że poza godzinami szczytu jest mniej pociągów, ale w godzinach szczytu to chyba naprawdę można byloby poprawić rozkład? Bardzo dużo ludzi z NDM pracuje w stolicy – zazwyczaj zaczynają pracę 7-9 =>więc o godzinie 6-8 powinny być pociągi co pół godziny i analogicznie powrotne w godzinach 16-18 w przypadku pociagów z Nasielska (do Zachodniej). Jeżeli chodzi o pociagi lotniskowe to moim skromnym zdaniem nie powinny konczyć kursu na Warszawie, ale docierać do Ożarowa(wt), Grodziska (czw), Piaseczna (pon, śr, pt), Otwocka (sob) i Sulejówka (pon,śr,pt)), Wyszkowa(wt) i Wołomina (czw) – tak aby z pociagu można bylo zdąrzyć na samolot i odwrotnie.
Tu powód jest troszeczkę inny. Pociąg z Nasielska musi przyjechać przed lotniskowym. Pasażerowie w Modlinie przesiadają się do Lotniskowego i jadą np na lotnisko Chopina czy Służewiec. Nie każdy z Nasielska chce jechać na ZOO czy Gdańską a wolą Wschodnią czy Centralną.