Jak podaje brytyjski portal lotniczy, lotnisko w Modlinie jest najszybciej rozwijającym się portem lotniczym w Europie. W całym 2014 roku port przyjął 1 703 219 pasażerów i obsłużył 11 135 operacji lotniczych. Oznacza to 395,8% wzrost liczby podróżnych w porównaniu z rokiem 2013. W listopadzie 2014 r, pod względem wielkości ruchu lotniczego Lotnisko Warszawa/Modlin prześcignęło porty w Katowicach i Wrocławiu, osiągając 4. miejsce wśród wszystkich 13 cywilnych portów w Polsce (po Warszawie, Krakowie i Gdańsku). Według prognoz w 2015 r. Ryanair przewiezie 2,5 mln pasażerów, co oznacza 45% wzrost w stosunku do 2014 roku.
Dla naszego portu rok 2014 był wyjątkowo udany, a 2015 będzie jeszcze lepszy. Od stycznia ub. r. regularnie rósł ruch pasażerski i praktycznie każdy miesiąc przynosił coś nowego. W kwietniu wystartowały połączenia krajowe do Gdańska i Wrocławia, już w maju, jako pierwsze regionalne lotnisko w Polsce, wdrożyliśmy system ILS w kategorii II, a w październiku uruchomiliśmy bazę Ryanaira z 2 samolotami. W tym roku planujemy m. in. ogłosić i rozstrzygnąć konkurs na dzierżawę terenu przed terminalem w celu budowy i zarządzania hotelem w standardzie ***, przyjąć projekt rozbudowy terminala i stworzyć infrastrukturę pod planowaną obsługę cargo – podsumowuje Prezes portu, Piotr Okienczyc.
W minionym roku lotnisko obsługiwało rekordową liczbę tras – siatkę połączeń stanowiło 30 połączeń, w tym 7 zupełnie nowych kierunków: Gran Canaria, Fuerteventura, Teneryfa, Shannon, Madryt, Alicante i Saloniki. W 2014 roku podróżni najchętniej latali do: Londynu, Brukseli, Rzymu, Dublina i Oslo. W 2015 roku mapa połączeń wzbogaci się o 3 zupełnie nowe destynacje: Lizbonę, Ateny, Kopenhagę.
Wraz z rozwojem ruchu lotniczego, władze lotniska zadbały o podniesienie poziomu obsługi pasażerów oraz o zwiększenie oferty handlowo-usługowej. W terminalu poza uruchomieniem ekspresowego przejścia kontroli bezpieczeństwa (tzw. fast track) i wdrożeniem nowego systemu kolejkowania, otwartych zostało 6 nowych lokali gastronomicznych i handlowych. Swoją działalność rozpoczęło Biuro Podróży VIVAGO, oferujące wycieczki na cały świat.
Poza tym znacznie podniósł się komfort pasażerów dojeżdżających do lotniska autobusem bądź prywatnym samochodem. Większą częstotliwość kursów oraz 2 nowe regularne połączenia na lotnisko uruchomił współpracujący z portem przewoźnik autobusowy Modlinbus. Otwarty został również duży lotniskowy parking długoterminowy z bardzo korzystnymi cenami, zaczynającymi się już od 50 zł za 7-dniowy postój.
Tak dynamiczny wzrost ruchu pasażerskiego, znaczny rozwój siatki połączeń, zwiększenie oferty handlowo-marketingowej i podniesienie poziomu obsługi pasażerów praktycznie przez cały rok gwarantowały duże zainteresowanie mediów i całej branży lotniczej. W 2014 r. Lotnisko Warszawa/Modlin zostało nagrodzone Gwiazdą Gospodarki 2014.
O najdynamiczniejszym rozwoju lotniska Warszawa/Modlin na tle innych europejskich portów, napisał ostatnio w swoim raporcie brytyjski portal lotniczy.
Równie ambitne plany Port Lotniczy Warszawa/Modlin ma na cały 2015 rok.
Współpracujące z lotniskiem linie lotnicze Ryanair już w ubiegłym roku zapowiedziały przewiezienie w 2015 roku ponad 2,5 miliona pasażerów. Od kwietnia przewoźnik uruchomi loty do 3 nowych miast: do Kopenhagi (7 x w tygodniu), Aten (7 x w tygodniu), Lizbony (2 x w tygodniu), oraz zwiększy częstotliwość połączeń do Wrocławia: do 3 x dziennie (w piątki), oraz na kilku innych kierunkach, co w konsekwencji da wzrost liczby rejsów wylotowych z obecnych 138 do 167 tygodniowo.
Najważniejsze planowane inwestycje w 2015 roku to:
opracowanie i zatwierdzenie projektu rozbudowy terminala,
finalizacja umowy z operatorem saloniku Business Lounge,
ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursów na nowe punkty handlowe i usługowe,
zakup dodatkowych zestawów siedzeń dla pasażerów w strefie zastrzeżonej,
uruchomienie nowych regularnych tras przez ModlinBus,
ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu na dzierżawę powierzchni 5,6 tys. m² przed terminalem z przeznaczeniem na budowę i zarządzanie hotelem ***, oraz innych terenów inwestycyjnych.